onsdag 5. januar 2011

Prøvd ut et nytt garn

På en herlig landhandel i Risøyhamn fant jeg et garn jeg aldri har sett før: wash+tilz-it!

Det finnes i flere farger, og er omtrent på tykkelse med Vamse. Jeg tenkte at her skal det pjones, og forsøkte å lage noe av det. Men da opplevde jeg noe alldeles pussig; de "bombene" med farget ull dere ser i nøstet, ville konsekvent legge seg på baksiden! Så kan du kanskje si at da er det bare å vrenge arbeidet og bruke det på vrangen, og det er jo en mulighet, men det var ikke en strukturen jeg ville ha.

Enden på visa ble at jeg fant frem strikkepinnene, og strikket ei enkel lue med 2 rett+1 vrang hele veien, og vrenget den etterpå. De fargeklattene hadde litt tendens til å ville legge seg på baksiden når jeg strikket også, men ikke like mye. Her er resultatet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar