fredag 24. juni 2011

Ull i sommervarmen!

Kunne ikke dy meg, selv i den varme solveggen .... måtte bare lage lue og votter i det deilige Nepal-garnet jeg kjøpte på "Heklekroken" i Tromsø. Også det garnet var på salg, heldige meg! Garnet er 65% ull og 35% alpakka. Veldig mykt og godt. Jeg har laget lue og votter, og holder på med skjerf til dette settet.

Her ser dere stripemønsteret tydelig. Det er som følger:
(1 omgang brun i fremre ledd
2 omgang rosa i bakre ledd
1 omgang rosa i fremre ledd)
Disse omgangene gjentas hele tiden. Du får da den brune og en rosa omgang forhøyet over bunnfargen (rosa).

Er det interesse for oppskrift?

2 kommentarer:

  1. Kjempe stilig :)

    SvarSlett
  2. Du verden så fine votter og lue! Og den toppen er jo helt fantastisk! Skal ikke forundre meg om det er en bok nr 2 rundt hjørnet? Og kanskje en runde til på biblioteket til høsten? Jeg har forresten lært svigerbroren min å pjone denne sommeren. Fortsatt god (pjone)sommer!

    SvarSlett