søndag 22. juli 2012

Lapp for lapp. Nr 1 til 8

Det "herlige" sommerværet med regn i bøtter og spann, og utrolige 8-9 graders "varme" lokker frem andre sommeraktiviteter enn ellers. Nå har jeg startet pjoning på ullteppe med 6-kantede lapper. Dette skal jeg bare holde på med når jeg er på hytta, så jeg regner med et par års arbeidstid på dette. Men jeg slipper å lure på hva slags garn og handarbeid jeg skal ta med når jeg skal hit!
Teppet skal ha bunnfarge i gråtoner og naturhvitt. Lives opp med fargeklatter i grønn, lilla og turkis. Merkelig at det skal være så kjedelig å lage grå lapper og artig å lage fargelapper? Har pjoniti (pjone-politi, dvs. min eldste datter) her, som passer på at jeg lager 3 stk kjedelige lapper før jeg får lage 1 artig fargeklatt!
Garn: Ullteppegarn fra Gjestal.
Oppstart, holder på med lapp nr 8 nå.
Har ikke regnet ut hvor mange lapper jeg trenger, men det blir vel omkring 300, tror jeg.

Her er fargene jeg skal bruke i teppet.
Mest hvit og grånyanser, men med innspill av fargeklatter i grønn, lilla og turkis her og der.
Garnnøstene ligger oppå Lofotkista som min tippoldefar har laget og brukt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar