lørdag 5. april 2014

April-prosjekt i Ravelry-gruppen

Tenk så heldig jeg er at min søster har opprettet Pjonica-gruppe på Ravelry! Nå er det 34 medlemmer, og så vidt jeg kan skjønne, er det ingen begrensning på hvor mange som kan være med i ei gruppe. Jeg har som mål å få oversatt flere mønster til engelsk, slik at deltakerne fra hele verden får mer å velge i. Du er hjertelig velkommen til Ravelry-gruppen vår, den finner du her: http://www.ravelry.com/groups/pjonica

April-prosjektet er lue og votter med vakker struktur, mønsteret er gratis, både på engelsk og norsk. Det heter Lama-Luxus/ Lama Luxury. Det er i hvert fall 3 år siden jeg laget det mønsteret, og det har vært utrolig populært. Her finner du det og flere mønster som lastes ned, noen er gratis, noen koster en liten penge: http://www.ravelry.com/stores/pjonica

Så til mitt april-prosjekt. Jeg valgte å bruke Hifa-garnet Embla, og heklekrok nr 5 1/2. Da kunne jeg følge mønsteret til punkt og prikke :-). Jeg brukte nesten 100g av hver farge: 6098 kamel og 6107 ecru. Da har jeg ikke bare laget lue og votter, men også et par pulsvanter! Her kan du kjøpe garnet: kamel og ecru. Jeg har også flere farger og garntyper i nettbutikken min.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar